Vipava, 02. 07. 2025
Spoštovani,
obveščamo vas, da z začetkom veljavnosti nove EU uredbe o takojšnjih plačilih prihajajo pomembne in dobrodošle novosti, ki bodo omogočale izvedbo plačilnih transakcij hitrejše in varnejše.
Kaj prinaša uredba?
- Takojšnja plačila – denar takoj na računu prejemnika
Z uvedbo takojšnjih plačil boste lahko v vaši spletni ali mobilni banki izvedli nakazila, ki bodo prejemniku na voljo v nekaj sekundah, vse dni v tednu, 24 ur na dan – tudi ob vikendih in praznikih.
- Hitrejša nakazilaTakojšnja plačila bodo še posebej priročna pri:
- osebnih nakazilih med družinskimi člani ali prijatelji,
- plačilih za izdelke,
- hitrih poravnavah dolgov ali deljenih stroškov ipd.
- Večja varnost z mehanizmom preverjanja prejemnikaZa dodatno zaščito bo uveden mehanizem preverjanja ujemanja imena in IBAN-a prejemnika.
- Ob vnosu podatkov za plačilo boste opozorjeni, če naveden naziv oz. ime prejemnika ne ustreza njegovemu IBAN-u.
- Na ta način bo zmanjšano tveganje za nakazilo napačnemu prejemniku ali prevarantska nakazila.
Kaj svetujemo uporabnikom?
Da bi zagotovili uspešno in varno izvedbo takojšnjih plačil, priporočamo:
- Pred potrditvijo plačila skrbno preverite podatke o prejemniku.
- Uporabljajte uradni naziv ali točno ime prejemnika, kot je navedeno pri njegovi banki oz. registru transakcijskih računov.
- V primeru opozorila glede neujemanja podatkov dvakrat preverite pravilnost vnesenih podatkov.
- Če ste podatke zajeli s QR kodo, preverite podatke pri prejemniku plačila.
Z uvedbo novosti si prizadevamo za še večjo hitrost in varnost pri vašem vsakodnevnem upravljanju z denarjem.
Za dodatne informacije ali pomoč pri uporabi takojšnjih plačil smo vam z veseljem na voljo prek spletne ali mobilne banke ter v naših poslovalnicah.
FAQ POTROŠNIKE
🔹 1. Kaj so takojšnja plačila?
Takojšnja plačila (ang. instant payments) omogočajo, pošiljanja in prejem denarja v nekaj sekundah, 24 ur na dan, 7 dni v tednu – tudi ob vikendih in praznikih.
Primer: če nekomu nakažete denar v nedeljo zvečer, bo znesek na njegovem računu v nekaj sekundah.
🔹 2. Kaj se bo spremenilo z 9. oktobrom 2025?
Od tega datuma bodo vse banke, hranilnice in ponudniki plačilnih storitev morali omogočiti, da lahko pošiljate takojšnja plačila.
🔹 3. Kaj pomeni “preverjanje imena prejemnika” (VoP)?
Gre za novo varnostno funkcijo, kjer sistem pred izvedbo nakazila preveri, ali se naziv/ ime prejemnika plačila ujema z IBAN-om prejemnika, ki ste ga vnesli.
Če se podatki ne bodo ujemali, boste dobili opozorilo in boste lahko preverili pravilnost podatkov o prejemniku plačila.
🔹 4. Zakaj je to pomembno?
To zmanjšuje možnosti za:
- nakazila na napačne račune,
- morebitne prevare, ko nekdo navaja napačne bančne podatke.
Sistem vas bo torej opozoril, če naziv ali ime ne ustreza nazivu imetnika računa – preden gre denar iz vašega računa.
🔹 5. Kaj naj storim, če dobim opozorilo?
Če dobite opozorilo o neujemajočem imenu, priporočamo:
- preverite, če ste pravilno vnesli IBAN in naziv/ime prejemnika,
- če podatki še vedno ne ustrezajo, stopite v stik s prejemnikom plačila in preverite njegove podatke,
- ne izvajajte plačila, dokler niste prepričani, da so podatki točni.
🔹 6. Ali to velja tudi za fizične osebe?
Da. Sistem preverjanja imena bo deloval tako za plačila med posamezniki kot za plačila podjetjem.
🔹 7. Kaj pa vzdevki, krstna imena ali krajše oblike imen?
Pomembno je, da vnesete uradno ime/ naziv prejemnika plačila, kot je zavedeno v registrih oz. pri njegovi banki ali hranilnici.
Namesto »Ana« vpišite npr. »Ana Novak« – sistem bo bolj natančen, Če se ime ujema z evidenco banke se boste izognili dodatnim popravkom in potrditvam.
🔹 8. Kaj moram kot uporabnik narediti?
- preverite, ali imate v spletni/mobilni banki omogočena takojšnja plačila,
- pri vnosu prejemnika vedno vnesite točno ime oz. uraden naziv podjetja,
- če dobite opozorilo o neujemajočem imenu ali nazivu, najprej preverite podatke, šele nato plačajte,
- če prejemate plačila (npr. za najemnine, popoldanske dejavnosti, storitve), obvezno sporočite svojim plačnikom točno ime, ki je vezano na vaš bančni račun.
🔹 9. Kje lahko izvemo več?
- na spletni strani vaše banke ali hranilnice,
- pri bančnem svetovalcu,
- na spletni strani Združenja bank Slovenije: www.zbs-giz.si,
- na portalu Evropske komisije: ec.europa.eu.