Načini izvajanja ribarjenja so različni, prilagajajo se novim tehnologijam ter stanju v družbi. Napadi postajajo vse bolj lokalizirani in personalizirani, pri tem pa goljufi zlorabljajo različne komunikacijske poti.
Pri ribarjenju goljufi zlorabljajo različne komunikacijske poti in sicer:
Kako prepoznati poskus phishing prevare?
- Prek SMS-sporočila, telefonskega klica ali e-pošte vas pozovejo, da kliknete na določeno povezavo ali pokličete telefonsko številko, da preverite, posodobite ali znova aktivirate svoj račun.
- Če je včasih veljalo, da je bilo prejeto besedilo zapisano v polomljeni slovenščini ali pa je bila vsebina nesmiselna in nelogična, danes ni več tako, saj so spletni prevajalniki bolj izpopolnjeni. Ravno zaradi avtomatskega prevajanja pa je kljub temu jezik lahko zelo nenaraven, pogosto je zaznati tudi pomanjkljivo rabo dvojine in slovničnega spola.
- Komunikacija poteka izključno prek e-pošte, SMS-sporočil in družbenih omrežij, saj goljufi ne želijo komunicirati prek videa.
- Zahteva po takojšnjem odzivu (grožnje, da bo po 24 urah vaš račun deaktiviran, paket ne bo dostavljen, ne boste prejeli vračila dohodnine ali nagrade in podobno).
- E-sporočila so poslana z brezplačnih javno dostopnih domen, kot sta gmail ali yahoo, naslovi pa so zelo čudni in že na prvi pogled sumljivi. Zato bodite zelo pozorni na domeno in naslov pošiljatelja.
- Povezave v sporočilu vodijo na neznan spletni naslov. Goljufi namreč uporabijo spletne povezave, ki so na prvi pogled videti pristne, resnici pa vodijo na lažno spletno stran. Prejeto povezavo preverite tako, da se z miško zapeljete čez povezavo, ne da bi nanjo kliknili. Da ne kliknete nanjo, je še posebej pomembno pri goljufijah, ko gre za poskus okužbe z zlonamernimi računalniškimi virusi. Goljufi namreč zelo pogosto pošiljajo priponke, ki vsebujejo zlonamerno programsko opremo.
- Sporočilo ste prejeli v mapo za nezaželeno pošto.
- Po vpisu gesla je treba vpisati tudi številne druge osebne podatke, ki jih v primeru, ko ne gre za goljufijo, banka ali hranilnica od vas ne zahteva.
Imate vprašanje?
Vabimo vas, da izpolnete obrazec, mi pa bomo v najkrajšem času stopili v stik z vami.
Opomba: Pri pripravi besedila smo si pomagali tudi z informacijami in podatki, ki so objavljeni na www.pazi.se, https://www.varninainternetu.si ali na https://www.cert.si/, ki izvaja nacionalni program ozaveščanja Varni na internetu.
Bančništvo naravnano vašim potrebam
Obiščite katero izmed naših poslovalnic ali pa nam pošljite sporočilo. Naša ekipa strokovnjakov in svetovalcev vam bo z veseljem pomagala pri vaših vprašanjih.
Pišite nam
Na naš elektronski naslov nam pošljite sporočilo, kadarkoli in kjerkoli. Svetovalec bo nanj odgovoril v najkrajšem možnem času.
Naše poslovne enote
Naše poslovalnice najdete v številnih mestih jugozahodne in osrednje Slovenije. Preverite, katera vam je najbližja in nas obiščite.
Sedež hranilnice
Glavni trg 15
5271 Vipava
(05) 366 45 00
info@phv.si
Nasveti in priporočila
Vas zanima več o spletnem bančništvu, osebnih ali poslovnih financah ali morebiti o finančni varnosti? Spremljate naš blog in odkrijte uporabne nasvete za lažje upravljanje vaših financ.